29.8.14

part time kat rumah

Setiap kali cuti semester, setiap kali aku balik rumah, orang kampong akan Tanya aku soalan yang sama bila mula Nampak muka aku kat surau.. “cuti ka? Berapa hari?”.

“ha ah, sebulan, pak long..”

“ha ah, 2 bulan..”

“kali ni sampai raya, pak lang..”

(pak long dan pak lang tu bukan bapa sedara aku, tapi panggilan orang kampong terhadap mereka)

Dan bila aku jawab, diorang senyum panjang.  Terutamanya geng pak imam ni. bukannya apa. diorang seronok, sebab nanti boleh ganti-ganti ambik turn.

Tapi kali ni bila aku ditanya soalan tu lagi, aku jawab “insyaAllah, dah habis dah...”

Lagi panjang senyum diorang...

33 comments:

  1. Alhamdulilah, ada jugak orang yang boleh ditolong. HEHE.

    ReplyDelete
  2. ahahahaah...nampaknya "TETAP" lah tu kat Masjid bukan PART TIME lagi...alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. Wah... Tak lama lagi kerja... Farmasi cepat posting... Ada yg tunggu 6 bulan...

    ReplyDelete
  4. nampak nya dari "part time' dah tukar ke 'permanent' lah tuh heee

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat, Pha Is...
    Alhamdulillah, lega ye pakcik2 ada yang boleh ganti2 amik turn... :)

    ReplyDelete
  6. itu maknanya, semua orang menyenangi anda..tahniah

    ReplyDelete
  7. Hamooii...abe MKL sekali komen 5 kali dalam 1 entri--nak kejar top komentar ogos ke eheheeh

    ReplyDelete
  8. salam jumaat..:) lepas ni bleh jdi full time la..hihi

    ReplyDelete
  9. untung la abg pha is...kita plak ganti abg pha is,berhempas pulas buat assignmnt =_="

    ReplyDelete
  10. tak lama lagi dpt offer kerjalah tu, senyum pha is plk la yg panjangnya.. hehe

    ReplyDelete
  11. Alhamdullilah.semoga berjaya dunia dan akhirat.\(^_^)/

    ReplyDelete
  12. Hehehe. Bila lagi panjang senyum depa, nampak gayanya bukan part time lagilah di masjid tu.

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah.. seronok org kg bila pha is ckp mcm tu

    ReplyDelete
  14. Salam hujung minggu & salam kemerdekaan ke 57 Pha Is..

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah...bagusah pha is...^_^

    ReplyDelete
  16. Hahahaha..kena ganti ek..kekeke...alhamdulillah.. Dah hbs belajar la ni??

    ReplyDelete
  17. bagusnya boleh jadi Imam
    tanggungjawab besar tu :)

    ReplyDelete